گام پنجم: ارتباطات

 

کدامیک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای روبرو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیتهای یادگیری

 

بچه ها باید چه فعالیتهای یادگیری مشارکتی و با ارزشی را انجام دهند؟

 

چگونه می توانند دانش و مهارت بیندوزند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟

به چه دلائلی می توان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟

استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

برای این کار می توانید از این فرم استفاده کنید.

 

گام هفتم: استراتژیهای تدریس

 

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

 

محیط اطرافتان چه اثری بر یادگیری این فعالیتها دارد؟

 نقش شما چیست؟

نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

 

مدیریت

دانش آموزان باید کی،کجا و چگونه کار کنند: کلاس، آزمایشگاه، گروهی و یا ... ؟

نیازهای دانش آموزان را چگونه برآورده می کنید؟

این درس برای یادگیری فردی چه تغییراتی باید بکند؟

چگونه از منابع اضافی استفاده می کنید؟

 

مواد و منابع

به چه منابع و کمکهایی احتیاج دارید؟

آیا به حضور اشخاص دیگر هم در کلاس نیاز هست؟

 

گام هشتم: ارزیابی درس و معلم

در اینجا باید سؤالات چالشی ای مطرح کنید که برای ارزیابی بازده درس به کار بیایند.
مرسه:بصیری